December here we come

Och så var en ny vecka igång!.. Helt otroligt att det snart är December! Det känndes i och för sig lite av vinterkylan idag när man klev utanför dörren och solen som så länge lyst med sin frånvaro lös plötsligt rakt in i hjärtat (och ögonen...) !!
 
Helgen har spenderats på bästa sätt med Marcus! Vi invigde helgen genom att gå på bio och se nya Hunger Games filmen. Smakade en Marabou nyhet å som tyvärr inte var något att hurra för!
 
 
Klev upp tidigt på Lördagen och gick på loppis och ut på geocaching! Var riktigt ruggväder och redigt blött på sina ställen. Så småningom begav vi oss mot mysiga "gamla pumphuset" i Karlskoga för att ta oss en värmande kopp kaffe och värma våra frusna själar! Vart en "på tår" oxå!
 
Gamla pumphuset i Karlskoga
 
Jag tar mig en "på tår"
 
Cach gömma :-D
 

På eftermiddagen vart det en tur till Karlstad där vi träffade härliga människor över en middag! Senare en cola på krogen! :-D Jätte trevlig dag!
 
Den här veckan känns häktisk utan att vara allt för proppad med studiebesök på universitetet. MEN det ska tydligen kännas att man är student och har signat upp för heltidsstudier! Satt hela Måndagen hemma hos Oscar (blivande kollega) och försökte komponera ihop något att visa upp för våra läromästare vilket vi nästan hann klart med tack vare min brighta vän! Där bjöds även på god mat med tillhörande coleslaw fantastico som jag genast var tvungen att försöka åstadkomma här hemma. Så idag har jag fifflat ihop en härlig gegga jag med! Han med att grilljera skinka i helgen oxå så nu känns kylskåpet lyxigt välfyllt på ett tomt vis...
 
Grilljerad skinka och kroppkakor på spisen
 
Avslutar denna soliga dag med att klä in mitt balkongräcke med smålampor för att även lysa upp för förbipasserande, sätta upp "julbollar" i fönstren och slutligen krypa ner i shäslongen för att titta på Svenska Hollywoodfruar och avnjusa lite julknäcke, skinkan från ovan och en go skvätt senap. Nu kan första advent och December få komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0