Sankta Helen

Jag känner att jag faktiskt har gjort något bra i mitt liv i alla fall! I söndags var jag Sankta. Helen! :) Hade lovat en stamkund att jag skulle kika in till honom och se hur han bodde osv. så efter jobbet så begav jag mig mot hans boning! Bara där kände jag att jag måste vara typ världens snällaste men inte nog med det så när jag kom fram till porten så såg jag en dam med rullator ligga en bit bort på marken. Jag drog på mig mitt "superwoman" face och begav mig med raska steg mot tanten och högg tag och lyckades på egen hand få henne på fötter. Lite chockad och grät och blödande i från ena handen placerade jag henne vid en dörr hon kallade hem efter att jag försäkrat mig om att hon mådde bra och klarade sig! Sedan vart det ett "för hans skull besök" som skulle avklaras! Gick mycket bra och var faktiskt ganska trevligt! Bäst av allt var ju att han blec så glad!! :) Med en glad förståndshandikappad och en fallen rullatorkärring i tankarna så gick jag mycket nöjd mot mitt vrålåk för att fara hem! Kvällen fulländade min dag eftersom den blev precis lika mysig som de flesta andra kvällar denna vecka! :)

I Onsdags kom Johanna och Anneli mina trogna undersåtar, in till stan för lite mys! Det blev Sushi i Gränby centrum som jag tyvärr inte kände smaken av eftersom jag IGEN har varit sjuk! Attans säsongs förkylningar!! :S Men det var gott ändå.. Det VET jag! :) Sen pallrade vi oss mot "Ticket" talade om för den snälla damen bakom disken att vi ville ha lite semester.

3 glada flickor senare skildes vi åt med 3 flygstolar bokade! Idag, superFredag, så har vi betalat och mottagit biljetter för en resa den 23/3 :) Destination Irland! :) Weeeii! :)

Ska sova i en stor tom säng snart.. Känns mindre kul! Kanske får jag ta och utöka mitt kudd utbud i sängen från 10 till ah så det inte blir lika tomt i alla fall! :/

Nu blir det Oscars nominerad film på datorn och påbörja en till mössa innan jag stupar. Hoppas på att det händer något riktigt kul i morgon!! :D :D Har förresten precis stickat klart en restgarns mössa till! :) Den andra försvann tråkigt nog! Hoppas den som har den nu använder den väl! :)

So long Farewell!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är en sann hjälte! BÄST

2011-03-12 @ 22:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0