Gods expiditon!

Igår var  det Lördag och jag jobbade på morgonen.. Kort dag liksom det brukar bli på Lördagarna! Jag fick min Fredag bort adopterad vilket gjorde mig mycket glad!! Bara Lördagen kvar som antagligen kommer att bli lång bara för det.. :S Men det är ju alltid pengar för arbetet så får stå ut och hoppas på att Syster Karin och bästbästaste Christine lyckas äta frukost själva då helt enkelt! På Fredag kommer dom!! :D :D :D Jippie!

Och i går var altså Kine på besök. Hon kom strax efter 13 och vi satte genast igång att kolla på film!

Ordning:
The hurt locker
Up in the air
Precious
Simon Birch - Ett litet mirakel


Tanken var ju att vi skulle kika på "Oscars" filmer. Tog sin lilla tid att plöja igenom. Plus att det tog evigheter att få alla filmerna att vilja spelas.. SUCK för en helt retarderad och pensionerad dator! Peppar peppar att den inte tog illa upp och bestämmer sig för att gå i graven helt..

Blev ett litet plus med Simon Birch vilken Kine inte sett!? Men hon gav den inte allt för bra betyg trotts att jag predikade om dess "5" poäng! Missade dock de absolut sista 5 VIKTIGASTE minutrarna då det började smattra och smälla utanför! Öppnar fönstret och får avnjuta riktgigt pampiga fyrverkerier som skjuts av bara på andra sidan älven bredvid Radisson! RIKTIGT PAMPIGT! Funderade över vad detta väl påkostade smällande beroddee på och kom snart fram till att "juste" det har ju varit filmfestival i Trondheim denna vecka! Det förklarade massa folk utanför Rica hotell och att Claire Wikholm spatserar runt utanför dörren! :D Synd tyckte jag som är lagom kändisk*t och gärna hade avslutat kvällen med att mingla utanför Rica och kikat på "filmfolk". Hade varit toppen toppen slut på vår filmdag! Det var en trevlig dag!

Idag har jag.... Guess what!? Japp helt riktigt.. Nr 6 i ordningen är ett avancerande i min teknik så den är inte klar!Och ja Emma! När den här mössan är klar så ska jag lägga upp lite bilder. Ska försöka bli klar med den i kväll eftersom det konstigt nog går filmer på tv som jaga så klart tänker se! Generöst att dessutom visa 2 på rad som är värda mina blickar, eller rättare sagt var och varannan eftersom den nya sticktekniken även kräver lite mer koncentration! So long!

En sak till bara.. Morfar ringde för ett tag sedan!! Jag avgudar min morfar, som jag ser upp till för hans kunskap, ironi och oförglömmliga humor i en enormt braa kombination!! Får jag ärva? :D

Han berättade i alla fall för mig att järnvägen mellan Storlien och Trondheim var avstängd..
(får se hur dete går på Fredag!!) Detta berodde på översvämningar i Hell. (ett ställe med otroligt underhållande namn som inte ligger långt ifrån Trondheim) Så berättade min morfar att i Hell låg dessutom förut "Gods expiditon" (läses på engelska!) och på Svenska Gods-expedition!! Haha! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0