Trondheim farewell!?

Sista och sista och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva heller.. En tung vecka utav flera anledningar Men så kom helg, pappa och lillebror Oskar kom strax innan 15 på Lördagen. Jag hade jobbat på morgonen. Ut och kika på Trondheim, äta Pizza buffé uppe i Tyholt tornet och städa städa städa! Pappa var toppen hjälp och är värd det mesta efter hans insatts i lägenheten! Bonade golv, inoljade bänkar och bord. Lister och bjälkar, speglar och hissdörrar. Det fanns ingen hejd på honom. TACK PAPPA!! :D Godkänd städning vart det oxå för er som inte hört om det! :D

Söndagen.. Sista dagen på min sista helg åkte vi ut till "kysten" Och ön Hitra där vi hade som mål att se Atlanten nu när man ändå bott så nära så länge men inte varit ut innan! En inte allt för lång bit trodde vi att det skulle bli men det visade sig efter våran "fågelvägen mätning som slutade på 6 mil, ta oss 3 timmar att nå vattnet.. Lite virr varr för att leta efter en fin utkikspunkt som vi tillslut hittade och sen hem till Trondheim igen.. Denna gång körde pappa som ville köra samma lika som Norrmännen i bilarna före! 90graders kurva och pappa i 110! Det gick ju förvånansvärt bra ändå och vi var efter 1,5 timmar i Trondheim igen! Halverad tid! SUCK! Sen vart det bowling! :)

Bilder säger mycket!... Klickbara bilder! John kom förbi med en liten avskeds present. första tussilagona! 3veckor sen. Karta på Hitra (lite av där vi var). Pappa och Oskar på G ute på Hitra. Utsikt (Hitra) bilder. Pappa och Oskar ute på Hitra, Atlanten bakom och eventuellt någon liten ö.. Oskar på Ulvöya. Pappa klättrar. Ser ju ut som "Norge vägar" vilket det var! Utsikt från vägen ut till Hitra.



Tack alla ni som gjort min Trondheim period till ett fint minne att bära med mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0