SATC bra eller dåligt!? :S

Så sitter man här igen! Har kollat på SATC hela morgonen och kan inte bestämma om jag tycker att det är bra eller dåligt. Känns tragiskt att sitta uppe i lägenheten utan att göra något. I går kväll var jag på intervju. Dom ringde och behövde folk till "barnehage" dvs Dagis. Jag tackade nej. :P Fick intet direkt jobbet men förfrågan om det vara något som intresserade mig men när damen kom fram till att det var på flera olika dagis som vikarie så backade jag då jag anser att det är nog jobbigt att lära mig vad norska bäbisar gagggar om hur ska det då gå om jag inte ens får lära "känna" barnen!? Nu enbart väntar jag på nedgång mot manpower för "intervju" tjeck på ett jobb erbjudande Johanna fick som dom behövde mer folk till! Gärna vackra svenska flickor :P Så halv 3 gäller det. Temporärt fram tills jaga förhoppningsvis får ett samtal i från Gilde i nästa vecka som ska komma och böna och be om att jag ska börja jobba där!! :) Om det nu skulle inträffa så är det första jag ska göra, gå till Chefen, köpa in mig på gymmet så ska jag ta mig en lååååång förmiddag i gymmet med bra musik på och arbeta av all SATC diet jag/vi stått ut med under de långa 10 dagar vi varit här! Skulle inte banga på ruskigt god hemmagjord pizza som jag väl kommer ihåg att jag fått smaka hos someone.. Skulle nästan kunna döda för det!

I går var ju kylreparatören här! Mycket underhållande! Han lyckades inte fixa kyl/frysen utan skulle beställa hem delar till den som skulle ta en vecka men han lyckades ge oss flickor ett gott skratt! Vi satt i "vanlig ordning" och tittade på tv. Reparatören kom, poserade på golvet och försökte fixa våra problem. Rätt som det är beger han sig in på våran toalett där han förblir i minst en evighet. Mathilda bekräftade efteråt vad han haft för ärende eftersom hon var den intet lycklige att träda in efterpå. Visst alla har behov men gör man det när fem unga svenska flickor sitter och ser på!?.. Inte rent ut sagt men nästan. Underhållaande iofs. Sanering av vår flicktoa efter det!!!

Ikväll blir det "My life in ruines" på storbild!! Hoppas på att den är bättre än vad den verkar! Kanske kan muntra upp stämmningen en aning. Om vi dessutom går ifrån bemanningsföretag med vinst så är det kyckling eller fisk i kväll för att fira. No more big brown balls PLEASE! Trött få fryst/Icke fryst/fryst igen osv köttbullar nu!

Saknar er där hemma! Hoppas ni har det underbart! P.s. Slut med pengar på mobilen.. Ska fylla på snarast men därför ingen får svar! ;P


Ett ögonblick i solen och nidelvens lugna ådra pulserande i våra ögon. (Foto: Linda)


Delar av den ständigt återkommande skönheten! Nidarosdommen i all sin prakt! (Foto: Linda)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0