1:a advent, 1:a gradens brännskada.

Har svårt att somna då jag ligger och funderar övere hur jag ska skriva mitt nästa inlägg, så gav upp och här sitter jag nu.. Underligt attt tjag lyckas vara uppe så här sent en daag som denna! Detta skulle bli en lugn helg så att jag kunde vila och slippa risken för mer febere och besök hos farbror doktorn men jag har lixom inte varit tillräckligt sjuk för att hålla mig "lugn". Fredagkvällen hade jag ju planerat att montera ihop pepparkakshuset men så vart det inte. Jag handlade för att fira in helgen, champinjoner och massa paprika lite kryddor och sist men inte minst kräftstjärtar vilket resulterade i en MYCKET god soppa som jaga sedan satt och åt alldeles på egen hand, tvingade på Mathilda en smakbit som verkade uppskattas!? :D.. Sen kom Christian kom på besök så jag, Linda, Adam och Christian drack lite kaffe och sen satte vi på G-force en lagom rolig film.

I går (Lördag) så var dete riktigt tråkigt, ingen ville göra något men jag ville göra massor. Vart en slappar dag med film och massa ätande, Linda och Adam begav sig av på bio, New moon. Johanna och Rebecka skulle jobba och jag och Mathilda hemma! Kvällen började med att vi på varsit håll i varsit rum satt med varasin dator, som det kan bli. Jag tog i alla fall tag i det sociala och begav mig in till Mathilda som vart glad över besök, jag föreslog lite på kul att vi skulle gå ner till Solsiden och äta lite pomfritt o ta en öl, och Mathilda gav mig ett glatt svar vilket jaga inte var beredd på så vi gjorde oss iordning lite och så begav vi oss ut. Pomfritt hade dom inga men öl och Mojito och Strawberry duckery och rom o cola hade dom :) Jätte trevligt hade vi, upptäckte missade samtal på våra mobiler och ringde upp Becca som kommit hem till en mörk lägenhet så vid 23 kom hon och Johanna och joinade oss. Vi satt kvar en stund men Becca och Mathilda skulle upp o jobba så dom bestämde sig för att gå hem. "En svensk jävla grogg" ville Johanna ha, tur att bartendern vara svensk, han skrattade och Johanna vart nöjd!. Jag och Johanna satt kvar och pratade med folk och sen begav vi oss vidare. Knallade runt lite och roade oss åt massa märkligt folk, stötte på en kille som sa "Jätte mysigt" på ett fult sätt (många normän tyckere utav någon anledning att just "mysigt" låter väldigt kul!) (dom sägere koseligt) Mycket underhållande tyckte Johanna, vi stötte även på en kille som vi släppte ut ur "fängelset" han hade utav någon märklig anledning hamnat innanför staketet på en byggarbetsplatts och gick runt och såg vilsen ut. Vi lyckades eftere en stund bli av med honom men vägen kantrades av mycket innan vi lyckades komma innanför dörren hemma! Men en trevlig kväll..

Sitter på solsiden och avnjuter.. Mycket! Trevligt var det! (Foto: Rebecca Nordlund)



Citerat från Johannas blogg:

"
Jag o helen fortsatte o fick sällskap  av en mystisk man iklädd hatt å kappa.. haha
(Han sa att han ville göra reklam varpå jaga säger)

"du heter Rune o jag har ditt nr, de räcker"

vi lyckades smita o fylla fickorna, eller helens fickor,med gratis kondomer,, hah de e aids dagen 1 dec så man skulle va väl förberädd stod de.."


Vaknade med "skallebank" och slog på en film. En lugn dag har det varit tills Johanna och jag bestämde oss för att gå ut en stund i det jätte fina vädret, gick nere på backlaandet där det bjöds på glögg, pepparkaka och rusinbullar, dom skulle tända julbelysningen! 1 advent vad tiden går fort.. Mös runt där lite och gick till Nidarosdommen och kollade när dom hade mässa. Gick hem och lagade pyttipanna (Homemade) Sen gick jag, Johanna och Becca till kyrkan vid 18. Inte riktigt lika fnissigt som förra helgen men Becca lyckades flika in med en skrattattack i en psalm..

Citerat från Rebeccas blogg:

"Dock slutade allt i ett fett ASGARV som itne gick att hejda. (norrmän är bra roliga dom, eller något)

det var i detta stycke det brast:
Når han er near oss, er vår Far och finne.
äre vare Gud.

ONT I MAGENSKRATT hela den låten.. (den var lång och detta var första versen)

Att det kunda vara så kul att gå i kyrkan kunde jag väl aldrig tro.. Brukar bara tycka att det är mysigt men skratta brukar jag inte!!"

 

När vi kom hem från kyrkan så satte jag igång med pepparkakshuset. Slutade med två brännblåsor massa kladd och ett... Ja jätte fint pepparkakshus :P Nu ere snart jul på riktigt!! :D

det jätte fina pepparkakshuset, (Orkade inte med sk*ten efter att jag brännt mig,haft i för mycket florsocker i en påse som inte höll till spritz därav enkelheten :P) Min choklad bakom som jag fått utav jätte snälla Ingela, Johannas mamma!








GOD NATT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0