Sover gott!

Urs vad jag är dålig på att uppdatera ibland!! Så här kommer ännu en kort novell! Få se vart jag slutade skriva...

Hm Ja i Tisdags så skulle jag ju ha åkt till Sthlm och varit barnvakt men så blev in te fallet. I Onsdags var jag in till stan och gick på träningspasset med Johanna för instruktör J, det gick bra! Känner hur svag man är, fast orkar förvånansvärt mycket! :P I Torsdags så var jag bara hemma och försökte ta det lugnt, arbeta på att bli av med träningsvärk genom att promenera mera och ut på en snabb Cykeltur..

I fredags njöt jag utav solen för att sedan bege mig till jobbet på kvällen. Jobbade till 19 och sen åkte jag hem för att ensam slå mig ner i soffan och titta på en film. I detta fall, "Helen of Troj" så nu går jag runt och tänker på "the fair Helen of Roteberg" som jag har fått höra förut! :P Smickrande!?! :P Sen gick jag en sväng med hundarna i den svala sommarkvällen.

Upp klockan 7 på Lördagen, i ordning piffande och ihop plock av demo prylar och sen in till Gränby för lite shopping och sedan landa på Coop där jag skulle stå och dema under dagen! vid ett tiden tog jag paus från "Gränby coop" och åkte över till "Bolands coop" där jag satte upp bord och plockade fram och började dema tills Mr.G kom och tog över. Så tillbaka till "Gränby Coop" igen där jag fortsatte mitt arbete efter en korv lunch :P Jag begav mig straxt efter tre då jag ansåg att det var lönlöst att stå kvar då dom håller på att bygga om och knappt har några kunder. På väg hem fastnade jag i kö pga. Olycka. Så 2 ambulanser, en brandbil, en polisbil och Hellikopter blokerade vägen. En bil hade kört av, voltat ner i diket. Det hade gått bra! alla kunde ta sig ur bilen på egen hand! Väl hemma så lyxade jag i solen en snabbis för att sedan snabbdusha och göra mig iordning efter beslut om att bege sig till framfickan där Bälinge flickorna bokat bord. Där var det salsa kväll så vi blev kvar tills dom stängde! fruktansvärt trevligt var det. Salsa e så kul och sexig dans!! :P Sen en liten tripp upp på stan för att sedan bege såg hem till syster och S för att slagga. straxt efter 3 kom jag i säng.


Olycka på väg 272.


Dessan och Linda, salsa kväll på framfickan.

Upp kl 6 för att hem och ta hand om hundarna. Gick den långa biten (när man har fel skor o är bakis) hem. störtade i solen där ajg låg tills Linda ringde och tyckte jag skulle komma förbi och hämta mitt fordon och fixa håret på henne eftersom hon skulle på skiva. Så promenad till Linda, lockigt vart det och jag vart ruskigt kär i hennes nya skor!! VILL HA!!! Sen hem för en snabb dusch och så bilen och plocka upp super snygga Linda som var färdig för röda mattan. Sen bar det av in till stan där jag skulle träffa familjen för ett tåg till Sthlm. Väl framme efter lite feltittande i tidtabell så träffade vi Angelika, Nirre och Amadeo. Åkte ut till söder och käkade på en resturan som förmodligen hette "Garlic" nånting.. Där blev vi serverade Vitlöks öl. Allt var med vitlök. Så menyn lät nått så här, Vitlöksmarrinerade revbensspjäll lamm, Vitlöks potatis mos, vitlöks shots, vitlöks muffins, vitlöks soppa, vitlöks öl osv.. Så in kom öl glas med pressad vitlök i. Dumt att förstöra god öl tycker jag men det smakade faktiskt helt ok med vitlök i! Jag hittade en trevlig maträtt med. Blodig Vampyr biff eller nått sånt hette den. Potatisgratäng med vitlök och Oxfilé som var såååå god! där kan man snacka om att smälta i munnen! Till det, Chili/Vitlökssås och garnerat med vitlök :P Sen efter maten begav vi oss till Big Ben där det var komikshow, riktigt underhållande! såg dock inge bra men det gjorde inget. :P Roligast var killen som berättade något om när han satt bredvid Amy Diamond och åt och hon satte i halsen, han höll på att harkla sig hosta och fräsa i micken en stund, " jag insåg snart att om jag inte gjorde nånting snart så skulle Amy Diamond dö..... några sekunders tystnad.....Så jag gjorde ingenting." Mycket roligt tyckte jag!! Sen skyndade vi därifrån för att hinna med "strax efter tio tåget" Som utav något elfel /Brand på elstation nånting blev inställt. klockan tickade och folk som skulle med tåget en timme senare kliver på samma tåg som oss och tillslut så ber dom oss att kliva av och vandra upp mot ersättnings bussarna som aldrig kom. Halv 2 rullade det in en liten buss där halva familjen lyckades tränga sig på. Kom till Uppsala och fick väll vänta en halvtimme på buss nr 2 som kom med resten. Sen hem till Syrran där jag stupade, även denna natt straxt efter tre.


Min blodiga vampyr biff á välvitlökad

Upp för att börja jobba kl.6 så ca 2 timmars sömn. JIPPIE!! Jobbade till tolv, åkte hem direkt efter lite syndande på Max. Stupade i solen direkt där jag sov ca en timme då jag vaknade lagom varm om ryggen, vände mig och och somnade om, vaknade av att någon stod och tittade på mig. Kusin Emma behövde sällskap så gick över till henne och vilade mig där i stället. Körde lite musik quiz och fyllde detas pool! ISKALLT! Men Kerstin badade livligt. somnade kl 8 den kvällen och sov till 04:30 då klockan ringde och jag var tvungen att skynda till bussen. Jobbade till tolv sen har jag lunchat med Johanna och bara "fallit för frestelsen" som Oscar Wilde sa att man skulle göra. Har handlat lite med andra ord. nu ska jag snart fortsätta med igentagandet av sömn för att sedan åter upprepa historien. börjar jobba kl.6 i morgon igen. Kul!! Solen skiner nu i alla fall! lite glädje åt lilla mig.


Emmas kommentar "Helen badar fötterna med Agnes som bh." Ser lagom galen ut.. (Fotograf: Emma Andersson)

Shema för sovandet då!

Fredag kväll Säng kl      01:00
Lördag morgon upp kl   07:00
Lördag natt Säng kl       03:30
Söndag morgon upp kl  06:00
Söndag natt Säng kl      03:00
Måndag morgon upp kl: 05:00

= Aldeles för lite sömn!!!

Kommentarer
Postat av: johanna

väntar på "10 saker du inte visste om mig" :D haha

2009-06-02 @ 20:55:23
Postat av: Liisa

gud vad mkt du hinner med, hur orkar du kvinna? haha skoja bara ;)

2009-06-03 @ 16:50:51
Postat av: Per Ingmar

Haha ja är det nåt du inte behöver så är det ju skönhetsömn iaf, men ändå orka jobba efter man sovit 2-3 timmar per natt :P

2009-06-04 @ 00:31:35
Postat av: Helen

Ja Johanna jag ska slänga upp det!



Ja Liisa det kan man fråga sig! Jag känner mig fortfarande rätt sliten! Och jo Per! påsar under ögonen är inte alltid så snyggt. Tack ändÅ! Nej det var inte roligt att jobba då kan jag lova men nu har jag lite sommarlov! schönt!!

2009-06-10 @ 23:03:25
URL: http://helenhagland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0