Träningsverk?!

Igår vara jag helt slut för att skriva om dagen. Emma kom förbi igår och så tog vi en promenad först till skolan där vi hämtade upp Kerstin och sen till affären och handla och så hem! Alltså en promenad på ca 1 mil! Jaga går ju vanligtvis inga såna promenader men jaga tyckte inte att det var jobbigt direkt. Men när jag tog över vagnen med 2 barn i och började dra på den snöiga/hala vägen så blev det lite jobb för benen. Men inte förrän de sista 200 metrarna blev det jobbigt. Först sa Emma åt mig att göra utfall och sen upp för en backe sista biten där jag inte gjorde annat än att halka. en var jag röd om kinderna vill jag lova med en hel del flås! :P Trotts den långa promenaden igår har jag ingen träningsverk alls. :D Efter promenaden blev jag inbjuden till kusin på fika och ja, jag syndade med ett super gott wienerbröd som Emma hade bakat. Det var inte jätte stort, men säkerligen inte inom ramarna för min nyttighet. Jaja, jag gick ju ändå jätte långt.

På väg hem för att börja laga någon sorts middag så kom Oskar och hanns kompis springandes eller snabbt gående. Dom var så söta :P Sen gick jag in och gjorde pytt i panna till alla andra och Spenat soppa till mig. Svårt att veta vad man ska göra för ätbart om man inte vill äta typ samma hela tiden! Soppan vart i alla fall god!


"Sumobrottarna"


Min "Spenatsoppa" (Pågående matlagning)

Nu ska jag klä på mig för en dag i Björklinge backen. Ska gå ner och göra i ordning lite picknink och så ger vi oss av :P

Kommentarer
Postat av: Emma

Du glömde dammsugaren också....

2009-02-28 @ 11:02:45
URL: http://kerstinochagnes.blogg.se/
Postat av: Helen

Emma... Nu ska vi inte vara sånna. Jag bara förskönade sanningen lite genom att inte nämna den. jag gick ju lixom långt! Så lite fåfr man räkna bort.

2009-02-28 @ 19:58:04
URL: http://helenhagland.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej Helen, man måste vara medveten om ALLT man stoppar i sig och inte "glömma" något.

2009-03-01 @ 11:40:50
URL: http://kerstinochagnes.blogg.se/
Postat av: Helen

Okej då! För alla som läser mina komentarer! Jag åt en damsugare oxå! :P

2009-03-01 @ 18:00:40
URL: http://helenhagland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0