Sju Gårdar

Roteberg och min kära pappa som dygnet runt jobbar häcken av  sig, medans många mjölkbönder i Uppland och runtom i Sverige lägger ner så utveklar vi!" Roteberg var 1988 en av de första gårdarna i Sverige att odla ekologiskt" och nu är det premiär  för "Sju gårdar" som är en liten ny fantastisk idé om närproducerad och ekologisk mjölk ifrån Uppland. "Sju Gårdars kor rör sig fritt i ladugårdarna, de går länge på sommarbete, får ekologiskt foder och mer tid med kalvarna. Det ger glada och friska kor och en hög kvalitet på mjölken. "
( ...Sju Gårdars hemsida... ) (...Sju Gårdar Reklamfilmen...)

De första varorna kommer ut i de flesta butikerna i uppsala området under veckan.


...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag läser ju din också så klart, har bara svårt att kommentera

2009-02-06 @ 07:38:54
URL: http://kerstinochagnes.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha ja det såg jag nu! har inte riktigt fattat hur det går till själv än :P

2009-02-08 @ 15:41:25
URL: http://helenhagland.blogg.se/
Postat av: Pierre Alwani

Hej Sökte på Sju gårdar och fick upp dig.
Anledningen att jag söker det är att jag tittar på en mjölkproducent som kan vara en leverantör till vårt koncept.
Konceptet handlar om obemannade butiker där konsumenten handlar från automater. Vi startade med Pizzomaten www.pizzomaten.se för att sedan utveckla konceptet till automatbutiker.
Under våra resor så har vi stött på en mjölkautomat och vill titta på ett närproducerat och ekologiskt koncept av försäljning av just mjölk. Fjällmjölk försökte göra samma sak dock så gick det tydligen inte.
Så om du har en bra kontakt så får du jätte gärna förmedla den :)

Glad påsk!
Pierre Alwani
0707884388

2013-03-30 @ 10:44:48
URL: http://www.kioskomatic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0