Picknick

I Tisdags hade jag storstädning på mitt rum eftersom främmande snart skulle komma. Kl 4 anlände min gäst! vi hann inte med mycket innan det var dags att åka in till stan igen för att skjutsa mamma på party, men vi hängde inte läpp över turen eftersom vi bjudit in oss själva på middag hos syster och hennes karl. Färdig bestämt dessutom att vi skulle bli bjudna på hemmagjord すし eller Sushi som vi säger :P


Två av dessa hemgjorda "sushisar"

Jätte god och lyckad mat! Tack för en jätte trevlig men kort kväll, Mamma ringde kvart i 10 och ville ha hämtning så Christine och jag begav oss mot Värmlandskällaren och mamma för att sedan åka hem. Väl hemma så tog vi oss en promenad i underbart kvälls "ljus och luft" och så in för att bädda ner o i min säng och slå på en film. Christine somnade rätt snabt som vanligt så jag slog av filmen och somnade jag med!

På Tisdag morgon vaknar vi som prinsessor på ärten och kikar ut genom fönstret, en maffig fruckost för att sedan packa picknink väskan. Missade vår varma Choklad eftersom tankbilen varit här (Suck) men med kaffe, mackor, ett paket ballerina, hotdog och massa annat gott så ger vi oss iväg med sparkarna vi lånat utav kusin Emma.


Ny "grusad" väg, men vi är glada ändå! "sparken går ju att lyfta".

Väl framme vid avtagsvägen en kilometer bort knappt, parkerar vi sparkarna för att gå sista biten. Christine njuter av naturen medans jag pratar i telefonen :P Det blir en promenad som slutar i en liten skogsglänta där vi gräver bort lite snö runt vår "grillplats" sen försöker vi göra upp en liten brasa att grilla vår korv över. Vi lyckas jätte bra med att få fyr på tidningspappret vi haft med oss i alla fall. Christine passar förstås på att elda och röka sin korv i ett desperat försök att få äta varm mat medan jag väntar på glöd vilket jag talar om för Christine som säger "Jaså du är sån du? Fint ska det vara.." När jag insett att det inte kommer att bli någon glöd så sätter jag också igång att röka min korv över de få så kallade vedträn vi lyckats få med oss, den av dessa som brinner bäst är "faluröfärg" målad och Cj kom då på att vi med andra ord åt falukorv i stället.. Mycket roligt!!!


Christine röker korv och resten av omgivningen och jag pratar i telefonen med en av alla mina beundrare

När vi ätit en kall korv var så begav vi oss hem mot värmen, när vi kom hem så tog vi oss en varsin varm dusch och sen droppade vi oss själva framför film i min säng, vi började titta på en, sen gick vi och lagade middag och åt, sen såg vi klart filmen vi höll på med för att efteråt slå på en till! Sen en promenad till på det för att svalka det dåliga samvetet. och så till baka till sängen för film nr tre men då somnade Chritine igen, så jag slog av filmen och somnade jag med!

Vaknade idag och kände inte riktigt för att ta oss en picknick i dag så vi åt lite frukost, tog en promenad och la oss sedan i sängen för att titta på en film :P Sen åkte Christin hem :( Då tog jag och Oskar och åkte en tur till Bälinge för att hämta ut ett paket som kommit till mig, och så ta tag i K´s rum igen efter vilan. Plockade ihop hennes sita saker och Oskar plockade in fler utav sina, pappa och jag målade över karin "Bordell" och allt har sen gått jätte fort. Så nu är det kanske klart snart! äntligen! Bortsett från att Oskars gamla rum ska fixas till då :S


Pappa Målar över Karins älskade "Bordell"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0