Happy birthday!

Grattis i efterskott på 7års dagen och glad alla hjärtans dag eller vad man nu säger för det vara just vad det var i Lördags!

Alla hjärtans dag som jag nu firar mer eller mindre på egen hand.. Och den 14 Februari 2002 så åkte vi familjen tillsammans med Christine och familj till Thailand. En resa till paradiset och 7 himlen vill jag minnas! Detta firade vi igår med att gå ut och äta med co på Thai Village. En buffé som gjorde oss både mätta och trötta.

Vi satt och diskuterade allt mellan himmel och jord  och kom in på det här med semlor och vilken dag man åt det! Vi kom rätt snabbt på att det var på fettisdagen man gjorde det och Chritine säger då? "men när är den då? är det på lördag eller?" Jätte roligt!!! En annan sak vi diskuterade då var vad det faktiskt hette och hur det uttalade och stavades. Jag vara å klart tvungen att söka på det för att inte ge falsk info men det vara väll ungefär som jag trodde :P

"Fettisdagen (den feta tisdagen) är tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan. Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor, även kallade fastlagsbullar eller fettisdagsbullar." (http://sv.wikipedia.org/wiki/Fettisdag)


En Semla ser ungefär ut så här om den inte är gjord utav profsiga mig så klart!


Ur tjusigt tycker jag! :P

På hem väg och mot bilen efter en mycket trevlig kväll med god mat och gott sällskap fann vi något mycket vackert som jag självklart tog kort på

Seb, Oskar och Karin poserar bredvid den ståtliga reklampelaren á "NÄRA"!

Idag har jag och Oskar arbetat hårt med att försöka tömma oskars gamla rum men trotts några timmar arbete så är det fortfarande MASSOR kvar! Åkte ner till Bälinge också och lyxade till aftonen med pizza :P Och nu ska jag ta och kika på en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0