Barnvakt

I går åkte min kära kusin inklusive pojkvän på Ålands kryssning och jag anlitats som barnvakt Onsdag-Torsdag (Vågat :P) När föräldrarna gett sig av så börjar kalaset! Vi spelade guitarhero och fikade för fulla muggar. Agnes var värst! Snacka om kexätare. Sen gick vi hem till mig och badade bubbelbad, Jätte roligt tyckte Kerstin! Agnes var mer faschinerad. Sen tillbaka för att leka massor. Och under hela tiden så underhöll Kerstin sig själv med att ta massor av kort med min kamera.

Efter att mäster fotografen fått låna kameran hittade jag väldigt många kort som liknade detta!

Kexätar Agnes

När kvällen kom så gjordes makaroner och köttbullar i ordning, sen kom Oskar över och sa hej, stannade med oss och så poppade vi popcorn gjorde sodastream och tittade på Kungfu Panda. När filmen var slut gick jag och nattade Agnes, Oskar och Kerstin sjöng då Singstar för fulla muggar och jag passade på att kila på "toiletten" väl färdig upptäcker jag att "Shit!" Dörren hade gått i baklås och där satt jag inlåst på en pytte toa med ett pytte fönster. Jag började lite fint att knacka på dörren men till svar så hördes bara skönsången i från vardagsrummet. Till sist började jag att banka rätt hårt för att få någon sorts uppmärksamhet och till sist kom Kerstin och ropade "Helen?" och så hörde jag Oskar säga "Vad?" Ja svarade jag. Jag får inte upp dörren. Och där inne satt jag, förmodligen knallröd i ansiktet :P (Tur att lillebror var där när det hände!) Så Oskar ringde efter pappa, som efter en stund anlände med en kniv. Han började peta lite i låset och sen hörde jag Kerstin från andra sidan dörren säga "Jag vet vart pappa har gömt nyckeln" Sen hörde jag hur pappa och Oskar följde efter Kerstin för att försöka finna nyckeln, och där satt jag...

Efter mycket om och men lyckades dom leta fram en värktygslåda och pappa lyckades bända upp låset på något vis! Ut kom jag och pappa bara flinade åt mig.. Typiskt honom att göra narr av en så där. :S

Så tycker Kerstin om toa dörren som höll Helen fånge

Agnes in action

Omstoppning och en god natt kram av Kerstin och så säng dags. Hade rätt svårt att somna, var kanske lite orolig över att rulla över Agnes medans jag sov, hade ju inte mage att lägga henne i hennes säng. Sen snodde hon allt täcke och plats så jag låg lixom väldigt mycket på kanten. Till sist somnade jag någon gång vid halv 1. Vaknade av en ledsen liten dam vid halv 2 och hon hade inga planer på att somna igen förrän vid halv 4. Väl sövd igen, men dåligt! Eftersom Agnes gnydde en hel del så var jag redo att få kliva upp igen men till slut så somnade jag och vaknade på morgonen utav att Kerstin kikar in genom dörren! God morgon och upp och hoppa! Jag gick för att göra i ordning frukost och så står jag i köket och katten kommer upp med en liten överraskning i form av en råttfälla med en halv mus i Jippi!! Katten börjar efter en liten stund att rulla sig på mattan och klia klorna och då hör jag Kerstin säga "Skrälle, vaför gör du så där för? Öh skrälle!" Lite mera singstar sen kläder på och ut i snön för att skapa i snöhögen. En tunnel/grotta senare och en pulka promenad så gick vi in för att värma oss och äta lunch medans Agnes sov.

Vårat fina "snöslott"

Senare när Agnes vaknat och jag plockar undan lite så kommer Kesrtin och talar om att i kväll ska hon minsan få en hund. Varpå jag talar om för Kerstin att det är fult att ljuga och att om man ljuger så blir tungan svart. Kerstin springer genast och speglar sig. Så kommer mamma och pappa hem lyckliga över att inte finna några tatueringar eller röda ögonbryn, och jag knallar hem för att så småning om få mig en god natts sömn.

Kommentarer
Postat av: Emma

TACK HELEN!!!!! Barnen verkar ha haft jätteskoj.

2009-02-20 @ 09:17:01
URL: http://kerstinochagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0