Update igen! REA på IKEA

I Tisdags så åkta jag och tro det eller ej. Emma och barnen in till stan!! :D Vi åkte till Nickis där vi lekte som galningar, ja i alla fall jag! jag var totalt slut efter allt farande.. :P Agnes åkte med mig i stora rutchkanan men det var så otäckt att hon började gråta! :( Sen vart hon mammig :P Vi var där i en och en halv timme. efter en stund vart Kerstin sugen på glass och slog sig ner för att äta på denna men då vart det protest frånn Agnes håll som så klart oxå ville ha glass. Detta resulterade i att Agnes vägrade släppa glassen. Efter Nickis så begav vi oss till IKEA som hade utförsäljning på allt i det gamla varuhuset. där var det kaos! kö från ingången och längs hela huset. in gick vi och nästan sprang genom byggnaden med få saker med oss ut. Vi hade åkt Emmas ford och fick inte plats med mycket. förlust för oss eftersom man kunnde ha fyndat rejält den dagen!
Glassätar Agnes


Jag helt färdig! (Fotograf Emma, Lånad bild!)

I Onsdags så var jag så förundrad av detta IKEA reande så jag tog bilen och åkte in till IKEA för att shoppa loss om det återstod något. Vilket det så klart gjorde och idag var det dessutom 60% på alla redan nedsatta varor! Jag köpte mängder med onödiga saker! Reflexvästar, lampor, syltburkar. underlägg, gosedjur, hyllor, ett skrivbord med mera saker.. En riktig fyndar dag! Sen gick jag in på nya IKEA och handlade för att kompletera lite till mitt skrivbord och åt lunch sen hem igen.

I Torsdags så åkte jag och gissa vilka in till stan! :D Där vi tog oss en vända till IKEA sista dagen på "utreandet" Idag var det verkligen utplockat men trotts detta så fyndade vi! Jag köppte hyllor som kostade 179kr ordinarie fast jag betalade knappt 5kr st för dom.. 5 st. Emma köpte en säng till Kerstin som behövde ny. knappt 50kr. En tvmöbel knappt 100kr som egentligen gick på 2999.... Massa fynd! :D Sen anlände min mor som oxå handlade en del. Tur var väll det eftersom vi inte hade någon platts i bilen för våra fynd. Vi lassade mammas bil full och sen gick vi upp på nya IKEA och åt middag allihop! Jag, mamma, Emma och barnen. Barnen var totalt slut sen och slocknade båda två!


Slocknade barn

I Fredags så åkte jag förvånansvärt nog in till stan för att umgås med min mormor och syster! Jag hämtade upp Karin efter skolan och så åkte vi ut till mormor där vi blev bjudna på "dö pippi" och sen åkte vi i väg på en stadstripp. En lagom, mysig vända för att jag sedan skulle plocka upp min lillebror på stationen efter att han skulle åka buss in ensam till stan. Ingen lillebror på stationen och ingen kontakt med honom på mobilen. Min oro började stiga en aning då jag ringde kontakter för att fråga om dom hade sett honom någonstans. Han hade tydligen klivit av bussen i Bälinge där han bytte till grön buss. Min lilla (Stora) lillebror skulle ta grön buss in till stan och jag visste inte vart han skulle kliva av om han ens hittade en grön buss att kliva på.. Jag började vandra längs Kungsgatan för att hitta honom någonstans gråtandes i ett gatuhörn men ingen Oskar. Jag gick tillbaka till stationen och var nästan på väg att börja gråta när jag såg honom gå fram och tillbaka vid stationen. Jag skyndar fram och kramar om honom han ser halväcklad ut och undrande över vad jag håller på med. "Jag klev ju nyss av bussen" Han hade bara gjort som jag sagt. kliva av vid stationen och mött mig där. han hade inte väntat länge... :S Sen åkte vi hem till Karin o Seb.

Vi fick god mat och omhändertagande. Vi kollade på två filmer och tröck i oss massa gott och spelade Alias. sen slocknade vi. På Lördagen var det gott om dötid. Jag och Oskar åkte till nya IKEA för att äta massa mjukglass. Vi åt 2 var sen höll vi på att kräkas.. Vi åkte hem till K o S igen där vi snyggade till oss eftersom vi skulle ner på staden och träffa mamma, pappa och halva familjen Alunda för att ta oss middag på Trattoria Commedia och vilken fullträff till kväll sen! För att inte tala om maten. 3 rätters Jag åt..

Förrätt: "Bruschetta alla Romana". Grillat vitlöksbröd med tomatsallad toppat med parmaskinka.

Huvudrätt: "Tagliatelle del Buongustaio". Bandpasta med tomat, grädde, kantarelles, strimlad oxfilé, rött vin, lök paprika och oregano serverat med riven parmesa


Efterätt: "Tartufo Limoncello". Glassbakelse med kärna av limoncellocrém, täckt av citronglass och fint hackad maräng.








Farligt gott!!!


Och en eloge till Per som var den enda som chansade på mina finurliga gåtor! Bra! Svaren var på den första: Phytagoras sats. och på den andra: Det är bromsspår framför haren


Mycket roligt! Bra Per!!


Kommentarer
Postat av: Per Ingmar

Attans också rea på ikea ofta man missa det. Fast var väl bra kanske annars hade man väl suttit här med hela huset fullt med saker :D

2009-04-19 @ 17:43:30
Postat av: Amanda

jag såg din lillebror ;) han stog så fint och väntade :P

2009-04-19 @ 17:56:34
URL: http://amandagrahn.blogg.se/
Postat av: Helen

PEr: Ja lixom jag gör nu! men bara så du vet så är du välkommer hit för att köpa det för bara nästan fullt pris :P

2009-04-20 @ 09:31:34
URL: http://helenhagland.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja han nämnde det :P Men vad jag var orolig! tur bara att 111 stannade på stationen oxå! annars hade jag sprungit runt o gråtit :P klen som man är :P jag vet nog att han klarar sig fint! han är ju snart 13 lixom! :P

2009-04-20 @ 09:32:57
URL: http://helenhagland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0