"Confessions of a Shopaholic"

I går åkte jag och Emma med barn än en gång in till stan för att shoppa loss. Vi började med att släppa av mamma på jobbet för att sedan parkera och ta en promenad ner på stan. Emma överraskade mig med att plötsligt slänga ur sig att hon skulle pierca sig. Vilket hon förvånansvärt oxå gjorde och jag tänker inte avslöja vart... ((Emmas inlägg om stadsbesöket och piercingen)) Jag sympati tog dessutom ett hål till i mitt högra öra AJ! :'( Lovar nästan att det gjorde ondare för mig än för Emma :P Efter stan så åkte vi och plockade upp Karin som var sugen på att åka med sen ut och "hälsa på mange i garaget" (Hämta mera pengar!) det var tur att vi hade med oss Kerstin (4år) som hade varit där förut och guidade oss från stan ut till bergsbrunna tegelbruk :P Fint jobbat Kerstin! Sen åkte vi förbi Röda korset som Emma skulle få upp ögonen för! lite film köp och två st skåp sen vidare till gränby där det shoppades ännu mera! Och till slut till Willys där jag handlade värsta bigpack frysta jordgubbar till mina smothies! Nice price! Avslutade dagen hemma hos Emma där vi spelade kort och blev bjudna på fruktsallad som var såå god..

                                      
Rätt som det var så försvan Kerstin i en butik och jag ropade.. "Jag äj häj" Hörde jag snart och mycket riktigt.. Där var hon!


Hoppsan Kerstin! Karin retsticka snodde mössan!  Agnes verkade nöjd i vagnen!


Ett antal Kerstin kort hann vi med oxå! detta med choklad eller nått runt hela munnen :P

I dag har jag varit i Sthlm igen. Och ja.. Hur kan man vara där utan att shoppa!? Fast jag kom inte hem med några kassar (Fick plats med allt i min väska!) :P Shopping Shopping Shopping!! Vi gick in på ICA NK igen och där fick vi smacka rökt oxfilé som smälte som glass i munnnen. Snacka om fint kött! Hade köpt lite att ha som godis om det inte hade kostat 800kr kilot.. Sen fick jag smaka fin lammkorv inne på östermalms saluhall. och sist men inte minst i hötorgshallen så blev jag bjuden på Baklava, Gott och faktiskt inte lika sött som det brukar tyckte jag. I Morgon ska jag nog in till Uppsala och hämta ut min nya mobil och sen ska jag försöka låta bli att köpa de där skorna jag stirrat mig galen och åter galen på.. Dom som jag bara vill ha!! :) Tack Norge! Ses snart åter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0